Πανελλήνια Σχολική Μέρα κατά της Βίας-3ο ΔΣ Αλεξάνδρειας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Στα πλαίσια των Δραστηριοτήτων για την Πανελλήνια Σχολική Μέρα κατά της Βίας, στην Α΄τάξη του Σχολείου μας έγινε ανάγνωση του παραμυθιού « Ο Νταής του σχολικού» (συγγραφέας Γ.Σγουρός) . Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά , ανταλλαγή σκέψεων και εμπειριών με την Κοινωνική Λειτουργό του Σχολείου και τη δασκάλα της τάξης για την ενεργοποίηση της ευαισθητοποίησής τους πάνω στη σχολική Βία και τη διεξαγωγή συμπερασμάτων. Επίσης με την Κοινωνική Λειτουργό, την Ψυχολόγο του Σχολείου και τους εκπαιδευτικούς στις τάξεις Ε1, Ε2 & ΣΤ πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις ανταλλαγή σκέψεων, πληροφοριών και ιδεών για το φαινόμενο και δόθηκαν Φύλλα Εργασίας με πιθανά σενάρια αντίδρασης , θύτη, θύματος, θεατών και περιβάλλοντος ώστε να διερευνηθεί η επιθυμητή αντίδραση (τους) σε πιθανά περιστατικά σχολικού εκφοβισμού καθώς και η ερμηνεία του τι είναι σχολική βία.
Επιπλέον κατά τη διάρκεια της εβδομάδας:
Στη Β τάξη τα παιδιά με τη δασκάλα τους αφού είδαν σχετικά βιντεάκια συζήτησαν για το τι είναι σχολικός εκφοβισμός και εάν είδαν και ζήσαν περιστατικά βίας, δημιούργησαν αφίσα και έκαναν πολύ πετυχημένα Σενάρια Δραματοποίησης.
Στη Γ τάξη τα παιδιά με τη δασκάλα τους διαβάσανε το βιβλίο «Ο Σκέιτερ και το φανταστικό υπερόπλο», έγινε συζήτηση πάνω στον σχολικό εκφοβισμό, ανταλλαγή απόψεων και συναισθημάτων κι ακολούθησε ρεαλιστική δραματοποίηση σκηνών του βιβλίου.
Στη Δ τάξη τα παιδιά με τη δασκάλα τους με αφορμή μια αφίσα με τη είδη σχολικού εκφοβισμού σχολιάσανε, διατυπώσανε συναισθήματα κι απόψεις και προτείνανε κατάλληλους τρόπους αντιμετώπισης περιστατικών. Είδανε σχετικά βιντεάκια και συζήτησαν την έννοια της Ενσυναίσθησης κατά φέρνοντας να ¨μπουν¨ στο ρόλο του θύματος
Στις Ε΄τάξεις, τα παιδιά με τους εκπαιδευτικούς τους παρακολούθησαν βίντεο, διαβάσανε βιβλία και γράψανε κείμενο και αφίσα από όσα συζήτησαν σχετικά με το τι γνωρίζουν, αν γνωρίζουν περιστατικά βίας και ποιες θεωρούν ως προτεινόμενες λύσεις.
Και στην ΣΤ τάξη τα παιδιά με τη δασκάλα τους πήραν μέρος σε βιωματικό παιχνίδι ρόλων, χωρίστηκαν σε ομάδες και προσπάθησαν να δώσουν λύσεις σε υποθετικό συμβάν σχολικού εκφοβισμού.