ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (2)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (2)
Σε προηγούμενη ανάρτησή μας μιλήσαμε για το τι πρέπει να αποφεύγουμε να λέμε σε πιθανές συναισθηματικές εκρήξεις των παιδιών. Παρακάτω ακολουθούν βασικές αρχές της συναισθηματικής αγωγής:
- Προσπάθεια επίγνωσης των συναισθημάτων του παιδιού (αναγνωρίζω τα συναισθήματα του παρατηρώντας αυτά που λέει και κάνει, καθώς και τον λόγο π.χ. που θύμωσε)
- Εκδήλωση του συναισθήματος (όχι απαγόρευσή του) λέγοντας π.χ. «Καταλαβαίνω ότι αυτό σε δυσκολεύει..», «Βλέπω ότι είσαι θυμωμένος..»
- Προσεκτική ακρόαση (ακούμε προσεκτικά το παιδί, εστιάζουμε σε αυτό που νιώθει δείχνοντας κατανόηση)
- Κατανομασία των συναισθημάτων ( «νιώθεις απογοήτευση», «φαίνεσαι απογοητευμένος, θυμωμένος κ.τ.λ.», χωρίς να ρωτάμε αλλά τα λέμε ως διαπίστωση). Το να ονομάζω τα συναισθήματα έχει από μόνο του ηρεμιστικό χαρακτήρα!
- Όρια και εναλλακτικές (π.χ. «Είσαι θυμωμένος καταλαβαίνω, αλλά δεν μπορείς να χτυπάς. Θέλεις να βρούμε μαζί κάτι άλλο;» , «Ποια λύση θεωρείς καλύτερη; Τι πιστεύει ότι θα γίνει; Από πότε θα το εφαρμόσεις; Ωραία σε μια εβδομάδα θα το ξανασυζητήσουμε να δούμε εάν απέδωσε. Δεν απέδωσε η λύση… τι άλλο θα μπορούσες να δοκιμάσεις;»)
ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΟΧΙ ΟΜΩΣ …. ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ!
Οι προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα:
Πατήστε για ένα βίντεο που μιλά στα παιδιά για τον κορωνοϊό: https://thriveglobal.gr/arthra/vinteo-o-aimilios-milaei-sta-paidia-gia-ton-koronoio/
… και για ένα ενδιαφέρον βίντεο διαχείρισης θυμού https://www.youtube.com/watch?v=k_7t_kjmyUg
Από την Κοινωνική λειτουργό και την Ψυχολόγο του σχολείου (ΕΔΕΑΥ)