Monthly Archives: Απρίλιος 2020

Γερμανικά Στ΄τάξη 27.04.20

ΣΤ ΤΑΞΗ

Γερμανικά Ε΄τάξη 27.04.20

Ε ΤΑΞΗ

ΕΔΕΑΥ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΕΠ-Υ(2)

Από την Ψυχολόγο Μπασδέκη Ελένη και την Κοινωνική Λειτουργό Μελιοπούλου Σπυριδούλα

Σε προηγούμενη ανάρτησή μας μιλήσαμε για τρόπους εκτόνωσης των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα στο σπίτι. Σήμερα θα επικεντρωθούμε σε τρόπους ενίσχυσης της μελέτης στο σπίτι.

Καταρχήν θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ως προς της διαμόρφωση του χώρου μελέτης. Ένα γραφείο μακριά από το παράθυρο, από την πόρτα, με κατάλληλο φωτισμό (ούτε πολύ έντονο ούτε πολύ χαμηλό) και ελάχιστα αντικείμενα (π.χ. μόνο τεράδιο, μολύβι, σβήστρα) ώστε να μη διασπάται η προσοχή του παιδιού. Προσοχή στο κάθισμα και στο γραφείο να ανταποκρίνονται στη σωματική διάπλαση του παιδιού και εάν υπάρχει ανάγκη εκτόνωσης μέσω κίνησης (στη περίπτωση της υπερκινητικότητας) επιτρέψτε π.χ. αντί μιας καρέκλας μία μεγάλη μπάλα γυμναστικής για κάθισμα! Η μελέτη των μαθημάτων θα πρέπει να γίνεται με διαλείμματα και με οργανωμένο τρόπο! Βοηθητική θα ήταν η χρήση προγράμματος με τις δραστηριότητες του παιδιού όπου θα τσεκάρει κάθε εργασία που τελειώνει! Τέλος δίνετε σαφείς και απλές οδηγίες και εστιάστε στην επιθυμητή συμπεριφορά (τι αναμένετε να κάνει το παιδί)!

ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ: κάθε παιδί είναι μοναδικό και η διάσπαση ή η υπερκινητικότητα ή η παρορμητικότητα του αποτελούν ένα χαρακτηριστικό ανάμεσα σε πολλά άλλα της προσωπικότητάς του! Βοηθήστε το να αναδείξει όλα τα δυνατά και θετικά του στοιχεία ή ταλέντα!

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΒΔΟΜΑΔΑΣ: Πατήστε για ένα ενδιαφέρον άρθρο με απλές και στοχευμένες προτάσεις προς τους γονείς: https://psypaideia.gr/content/%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%B2%CE%BF%CE%B7%CE%B8%CE%AE%CF%83%CF%89-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CE%B5%CF%80%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%84%CE%B9

και για ένα Βίντεο (πώς είναι να έχεις διάσπαση προσοχής): https://www.mama365.gr/29415/sto-myalo-enos-paidioy-me-depy-ena-sygklonistiko.html

και μελέτη on line εκπαιδευτικού υλικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής πολιτικής : http://ts.sch.gr/software?fbclid=IwAR135JP7f1hq39wMqkVNp6vXSQ3TSmHz7gmYjVjqOIshQu2t7D-FL68v7G4

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΤΟΝΩΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΕΠΥ (1) Έρευνες γύρω από τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα υποστηρίζουν ότι η κίνηση των μελών του σώματος μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην εκτόνωση του παιδιού, αλλά και στην ενίσχυση της συγκέντρωσής του. Όργανα γυμναστικής, μπάλες εκγύμνασης ακόμη και κάποια έπιπλα μπορούν να βοηθήσουν τώρα που μένουμε σπίτι! Προτάσεις εκτόνωνης: Anti –stress μπαλάκια για τα χέρια και γενικότερα εύπλαστο υλικό (π.χ. πλαστελίνη) Λάστιχα εκτόνωσης σε καρέκλες (βοηθούν ελεύθρο και ρυθμικό κούνημα των ποδιών) Μεγάλες μπάλες γυμναστικής (κάθεται επάνω και μπορεί ταυτόχρονα να κάνει κάποια σχολική εργασία) Παιχνίδια που χρησιμοποιούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις (κύβος του Rubik, spinners) Το μάσημα τσίχλας μπορεί να βοηθήσει στην εκτόνωση Ενίσχυση προσπάθειας να ζωγραφίζουν, μουντζουρώνουν μια επιφάνεια ή να κάνουν κατασκευές Ελεύθερος χώρος στο σπίτι για κίνηση του παιδιού – ασκήσεις γυμναστικής ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:  Ενδιαφέρον υλικό για δημιουργική απασχόληση και εκτόνωση κίνησης εδώ https://www.facebook.com/groups/294941288150004/permalink/295142368129896/  Πατήστε για την αφήγηση παραμυθιού: https://www.youtube.com/watch?v=1FKyotpt-dk Ψυχολόγος: Μπασδέκη Ελένη, Κοινωνική Λειτουργός: Μελιοπούλου Σπυριδούλα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (2)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (2)

Σε προηγούμενη ανάρτησή μας μιλήσαμε για το τι πρέπει να αποφεύγουμε να λέμε σε πιθανές συναισθηματικές εκρήξεις των παιδιών. Παρακάτω ακολουθούν βασικές αρχές της συναισθηματικής αγωγής:

  1. Προσπάθεια επίγνωσης των συναισθημάτων του παιδιού (αναγνωρίζω τα συναισθήματα του παρατηρώντας αυτά που λέει και κάνει, καθώς και τον λόγο π.χ. που θύμωσε)
  2. Εκδήλωση του συναισθήματος (όχι απαγόρευσή του) λέγοντας π.χ. «Καταλαβαίνω ότι αυτό σε δυσκολεύει..», «Βλέπω ότι είσαι θυμωμένος..»
  3. Προσεκτική ακρόαση (ακούμε προσεκτικά το παιδί, εστιάζουμε σε αυτό που νιώθει δείχνοντας κατανόηση)
  4. Κατανομασία των συναισθημάτων ( «νιώθεις απογοήτευση», «φαίνεσαι απογοητευμένος, θυμωμένος κ.τ.λ.», χωρίς να ρωτάμε αλλά τα λέμε ως διαπίστωση). Το να ονομάζω τα συναισθήματα έχει από μόνο του ηρεμιστικό χαρακτήρα!
  5. Όρια και εναλλακτικές (π.χ. «Είσαι θυμωμένος καταλαβαίνω, αλλά δεν μπορείς να χτυπάς. Θέλεις να βρούμε μαζί κάτι άλλο;» , «Ποια λύση θεωρείς καλύτερη; Τι πιστεύει ότι θα γίνει; Από πότε θα το εφαρμόσεις; Ωραία σε μια εβδομάδα θα το ξανασυζητήσουμε να δούμε εάν απέδωσε. Δεν απέδωσε η λύση… τι άλλο θα μπορούσες να δοκιμάσεις;»)

ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΟΧΙ ΟΜΩΣ …. ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ!

 

Οι προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα:

 Πατήστε για ένα βίντεο που μιλά στα παιδιά για τον κορωνοϊό: https://thriveglobal.gr/arthra/vinteo-o-aimilios-milaei-sta-paidia-gia-ton-koronoio/

… και για ένα ενδιαφέρον βίντεο διαχείρισης θυμού https://www.youtube.com/watch?v=k_7t_kjmyUg

Από την Κοινωνική λειτουργό και την Ψυχολόγο του σχολείου (ΕΔΕΑΥ)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΔΕΑΥ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΉΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ (1)

Στη δύσκολη συγκυρία που ζούμε όλοι –και όχι μόνο τώρα- καλό θα ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά, αλλά και όλα τα μέλη της οικογένειας μας να εκφράζουν αυτά που νιώθουν, προκειμένου να ενδυναμωθούμε όλοι ψυχικά και να ανταπεξέλθουμε στις καθημερινές δυσκολίες. Τώρα που #Μένουμε Σπίτι χρειάζεται να επιστρατευτεί όλη η καλή διάθεση και να επιστρατευτούν όλα τα αποθέματα υπομονής και αντοχής. Μερικές απλές συμβουλές για το τι ΔΕΝ πρέπει να κάνουμε, είναι:

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ

«Τι νιώθεις; Πες μου ελεύθερα!»

«Είμαι λυπημένος»

«Μην ανησυχείς θα περάσει, δεν είναι τίποτα»

Τα παιδιά νιώθουν απαρηγόρητα, φόβο όταν λείπει η καθοδήγηση και η ρύθμιση από τους σημαντικούς ενήλικες, όπως τους γονείς!

«Αχ κοίτα τι γλυκούλης  που είναι όταν θυμώνει»

«Σιγά τις σκοτούρες που έχετε τα παιδιά… Μέσα στο σπίτι, παίζετε, βλέπετε τηλεόραση…»

«Μαμά ο Γιώργος με χτύπησε! Δεν το ήθελε μάλλον, θα περάσει, μην κλαις..»

Τα παιδιά νιώθουν ενοχές, αμφισβήτηση για αυτά που νιώθουν και κάνουν, όταν τα συναισθήματά τους παραβλέπονται, γελιοποιούνται από τους μεγάλους!

ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΩΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΚΡΗΞΕΙΣ

 

Οι προτάσεις της εβδομάδας:

… «χαρούμενη» ζωγραφική με τα μικρά μας… http://krokotak.com/2011/05/14-natchina-da-narisuvame-zhivotni-ot-detska-raka/

…Πατήστε για ένα ενδιαφέρον άρθρο https://www.infokids.gr/pos-na-diaxeiristoume-ta-ksespasmata-t/

ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ-ΕΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ


Παρακαλούμε να μας απαντήσετε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΣΤΙΣ 9.00 ΤΟ ΠΡΩΙ, ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ, (ΣΤΑΘΕΡΟ ή ΛΑΠΤΟΠ), ή και ΣΥΝΔΕΣΗ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ, γράφοντας και το Ονοματεπώνυμο του μαθητή/τριας. ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ!!!

Ο Δντης Στάθης Γεωργιάδης


MAIL ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ : mail@3dim-alexandr.ima.sch.gr

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Ε΄-Στ΄ τάξεις κ. Εύη νέο 6-4-20

                                                                Ε’ ΤΑΞΗ

                                                                  Λύσεις

                                               (του  προηγούμενου μαθήματος)

  1. 1α.) bin, 1b.) bist 2a.) heiße, 2b.) heißt
  2. Telefon, Elefant, Hobby, Basketball

 

Σας στέλνω κάποιες πληροφορίες σχετικά με το Πάσχα στη Γερμανία.

Αν θέλετε να κάνετε και μία πασχαλινή κατασκευή.

                                                                   (Πηγή: Παρέα με Paul, Lisa & Co)

 

 

                                                          Σας εύχομαι

 

                                                         Frohe Ostern

 

                                                      Και σύντομα κοντά σας!

Λειτουργία ΕΔΕΑΥ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες οι οποίες έχουν διαμορφωθεί λόγω της Πανδημίας COVID-19 και στις οποίες καλούμαστε να ανταποκριθούμε και να λειτουργήσουμε ως Κοινωνία αλλά και ως Εκπαιδευτική Κοινότητα, σας ενημερώνουμε ότι η Κοινωνική Λειτουργός και η Ψυχολόγος της διεπιστημονικής ομάδας της ΕΔΕΑΥ του σχολείου μας είναι στη διάθεσή σας για συμβουλευτική και ενημέρωση. Τα αιτήματά σας μπορείτε να τα καταθέσετε στο email του σχολείου, είτε στα εξής: spi.veria@gmail.com, Κοινωνική λειτουργός, Μελιοπούλου Σπυριδούλα και Xarabasd@gmail.com , Ψυχολόγος, Μπασδέκη Ελένη.

Επίσης ανά εβδομάδα θα αναρτάται υποστηρικτικό υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου για τη διαχείριση της συγκεκριμένης κρίσης με ποικίλη θεματολογία, όπως δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι, διαχείριση εκρήξεων θυμού κ.τ.λ.

Τέλος σας γνωστοποιούμε ότι για θέματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, το Κ.Ε.Σ.Υ. Ημαθίας έχει οργανώσει και λειτουργεί γραμμή υποστήριξης πολιτών μέσω συμπλήρωσης ειδικής φόρμας η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Κ.Ε.Σ.Υ. Ημαθίας (https://kesyimathias.webnode.gr/).

Ο Δντης

Στάθης Γεωργιάδης